ترفندستان

ترفندستان

مرجع اطلاعات کامپیوتری اینترنتی موبایل و آنچه شما بخواهید

منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 44
بازدید ماه : 42
بازدید کل : 12537
تعداد مطالب : 68
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1




ماکروسافت دیگر ویندوز XP را نمی خواهد

در سن و سال ما آدم‌ها، 10 سال زیاد نیست. اما در کامپیوتر، 10 سال یعنی پیر شدن کامل. عجیب است که بعد از گذشت 10 سال، ویندوز اکس‌پی هنوز زنده است و مایکروسافت با تمام وجود می‌خواهد مردم آن را فراموش کنند.

نسخه فاینال ویندوز اکس‌پی در اکتبر 2001 عرضه شد و طی چند سال به محبوب‌ترین سیستم عامل تبدیل شد. جایگزین آن، ویندوز ویستا، نتوانست آن جایگاه را بدست بیاورد و ویندوز7 جایگزین ویندوز ویستا، با سرعتی بسیار کند تلاش می‌کند خودش را جایگزین ویندوز اکس‌پی کند، در حالی که این عمل زمان زیادی به طول انجامیده است.


 

بر اساس آماری که وب‌سایت Net Applictaions منتشر کرده است، ویندوز اکس‌پی حدود 47 درصد از سهام بازار را در اختیار دارد، بعد از آن ویندوز 7 با 30 درصد، ویندوز ویستا با 5/8 درصد و مک با 3 درصد در مقام‌های بعدی هستند.

هر چند که وب‌سایت StatCounter‌آمار به‌کل متفاوتی ارائه کرده است و در آن، ویندوز7 40 درصد، ویندوز اکس‌پی 38 درصد، ویندوز ویستا 11 درصد و مک 7 درصد را در اختیار دارند.

بعد از گذشت یک دهه از عرضه، ویندوز اکس‌پی پایدار و وصله (patch) شده است و رابط کاربری و نرم‌افزارهای آن به‌گونه‌ای است که هر کس که با کامپیوتر به صورت روزانه کار می‌کند، با آن کاملا آشنا است. هر چند مایکروسافت به‌طور دائم در تلاش است تا از ویندوز و ویندوز لایو درآمدی کسب کند و تراز خود را مثبت نگه‌دارد.

تلاش های مایکروسافت برای فراموشی اکس‌پی مثال زدنی است. مرکز دانلود مایکروسافت گجتی را به‌عنوان روزشمار پایان پشتیبانی از اکس‌پی قرار داده است که تا سال 2014 که پشتیبانی این سیستم عامل رسما به پایان می‌رسد، کاربران را هشیار نگه دارد. اینترنت اکسپلورر9، روی ویندوز اکس‌پی اجرا نمی‌شود.

ویندوز7 بیش از 450 میلیون گواهینامه از سال 2009 تاکنون فروخته است. مایکروسافت امیدهای زیادی برای ویندوز بعدی‌اش که فعلا با نام ویندوز8 شناخته می‌شود، دارد. علاوه بر دسکتاپ، تسکبار و علایم آشنای دیگری که در ویندوزهای قبلی وجود داشت، ویندوز 8 مجهز به واحدهای جدیدی شبیه به کاشی‌های رنگی هستند که قرار است هم در کاربرد تبلتی و هم کامپیوتری کار کردن با آنها ساده باشد. مایکروسافت در نظر دارد نه‌تنها بازار کامپیوترهای شخصی را گرم نگه دارد، بلکه در بازاری که رهبر آن آیپد اپل است نیز وارد شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: mohsen jd.one تاريخ: 29 بهمن 1391برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to amvag-it.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com